Wakacje w Klubie SuperBabci i SuperDziadka

27 sierpnia 2017

Miesiące wakacyjne były aktywne w klubie. Poniżej skrót wydarzeń:

1. 20 lipca 2017r odwiedziliśmy Centrum Historii Zajezdnia. Wystawa zaaranżowana w hali zajezdni jest poświęcona całej powojennej historii Wrocławia i Dolnego Śląska. Jest opowieścią o losach miasta i jej mieszkańców, którzy przybywszy z różnych stron Polski i Kresów od nowa tworzyli społeczną, kulturową i naukową tkankę miasta. W tworzeniu wystawy wykorzystywane są najnowocześniejsze i innowacyjne techniki ekspozycyjne angażujące zwiedzających. Wspaniały przewodnik wprowadził nas w świat wspomnień i przybliżył zatarte w pamięci chwile.
  2. 31 lipca 2017r zwiedziliśmy Panoramę Racławicką. Sejm uchwalił rok 2017 rokiem Tadeusza Kościuszki. Autorom Panoramy zależało głównie na upamiętnieniu tradycji narodowych w setną rocznicę Insurekcji Kościuszkowskiej i zwycięskiej bitwy stoczonej 4 kwietnia 1974r pod Racławicami przez wojska powstańcze z udziałem słynnych kosynierów pod wodzą gen. Tadeusza Kościuszki. Udostępnienie Panoramy we Wrocławiu nastąpiło 14.06.1985r. Mimo tego niektórzy z nas byli tu po raz pierwszy, a inni przypomnieli sobie wcześniejszą wizytę.
  3. 18 sierpnia 2017r – w lokalu Rady Osiedla spotkaliśmy się z Panią Dorotą Helim – Sobkowiak – lekarzem medycyny, specjalistą dietetyki. Pani Doktor przekazała nam wiele ciekawych informacji dotyczących zdrowego żywienia, prawidłowego skomponowania jadłospisu dziennego, zdrowych produktów. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni ze spotkania i życzą sobie dalszych rozmów w tej tematyce.
  4. 23 sierpnia 2017r w towarzystwie Pani Zofii Przystupa- Sławczewa – przewodnika TMW udaliśmy się na wycieczkę „Szlakiem Piastowskim – Piastowskie Korzenie Wrocławia”. Z pętli Krzyckiej tramwajem nr 17 udaliśmy się na Ostrów Tumski. Zwiedziliśmy podziemie Klasztoru Sióstr Szkolnych De Notre Dame, w którym znajdują się fragmenty murów Zamku Pierwszych Piastów. Ekspozycja czynna jest od trzech lat, a mimo tego nikt z uczestników wycieczki wcześniej tego nie widział. Obejrzeliśmy również ogród klasztorny, który jest zaprojektowany w układzie kwaterowym nawiązujący do XVII wiecznych parterów żywopłotowo-kwiatowo-mineralnych. Uczestnicy z Ostrowa Tumskiego udali się na pl. Nankiera gdzie zwiedziliśmy katedrę grekokatolicką z nowo odrestaurowaną barokową kaplicą Opata Hohberga i Klasztor Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej a nim Mauzoleum Piastów Śląskich. Historyczną ścieżką Wrocławia wróciliśmy na przystanek linii 17 i do domu.

Na Ostrowie Tumskim bywamy często jednak nie znamy historii zaklętej w kamień w poszczególnych zabytkach.

Krystyna Gęsiak-Piątkowska – koordynator klubu.